Tack SAP
Systemleverantören och konsultföretaget SAP har gjort en undersökning bland svenskar angående telefonkundtjänst och tydligen är svensken mycket missnöjd med de svenska företagen. Läs själv artikeln här.
Det har väl inget nytt, med tanke på siffrorna så borde väl alla känan till problemet med kundtjänst. Som SAP säger så är det mycket märkligt att inte företagen har insett vilken konkurrensfördel det är att ha en NÖJD KUND??!!! för hur många idag tror egentligen att kunden är störtnöjd bara produkten funger, om den ens fungerar. Nej det måste finnas en organisation bakom för att backa upp alla eventuella fel som kan uppstå. För fel uppstår punkt.
Dessutom verkar ju kundtjänst vara kass. 40 procent konstaterar att de var tredje gång eller oftare inte får tillräcklig hjälp för att lösa sitt ärende trots att de kopplats fram.
Jag anar ett jobb för ett gäng informationslogistiker. Framåt IL-armen!
Det har väl inget nytt, med tanke på siffrorna så borde väl alla känan till problemet med kundtjänst. Som SAP säger så är det mycket märkligt att inte företagen har insett vilken konkurrensfördel det är att ha en NÖJD KUND??!!! för hur många idag tror egentligen att kunden är störtnöjd bara produkten funger, om den ens fungerar. Nej det måste finnas en organisation bakom för att backa upp alla eventuella fel som kan uppstå. För fel uppstår punkt.
Dessutom verkar ju kundtjänst vara kass. 40 procent konstaterar att de var tredje gång eller oftare inte får tillräcklig hjälp för att lösa sitt ärende trots att de kopplats fram.
Jag anar ett jobb för ett gäng informationslogistiker. Framåt IL-armen!
Kommentarer
Trackback