Litterär..

Häromdan gjorde jag ett riktigt seriöst impulsköp. Var på affären och skulle betala när jag såg att Expressen gav ut Kafkas förvandlingen, så jag drog en chansning och köpte den också. Det är ju bara två korta noveller på sammanlagt 100 sidor. Men det kan u vara intressant att ha läst i alla fall.
Den ena handlar om en handelsresande som en morgon vaknar upp en dag och är en insekt. Han låser in sig på sitt rum och blir galen för att han inte kan försörja familjen (min tolkning av baksidan).
Den andra handlar om en värld av hundar som tydligen inte är allt för olik våran. Det ska bli väldigt intressant att läsa.  
Något som var mindre intressant att läsa var TIdningen. Expressen var visserligen inte lika mycket skvallerblaska som aftonbladet men jag orkade verkligen inte läsa skiten..

Som sagt, imorgon drar vi söderut.. komme rnog bli ganska dött här över helgen, får se om jag skriver något i morgon innan jag åker... annars gonatt och trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0