Hockeykarriären del1

Nu har jag tydligen gått igång med en hockeykarriär med allt vad det innbär. Jag tänkte improvisera en lite lista med fö och nackdelar med att göra comeback efter 4 år.

Jag börjar med nackdelarna för att..... det är en sån dag idag.
- Man har inte all utrustning, den utrustning som klubben tillhandahöll när man spelade sist får man nu köpa själv, eller låna som jag gör, är inte det allra smidigaste sättet.
- Eftersom alla i den ordinarie truppen har fasta platser med sin utrustning på i omklädningsrummet så finns det inte plats för andra spelare, vilket innebär att jag får sitta i ett eget omklädningsrum tillsammans med de eller den som är där tillfärlligt och tränar för att de pluggar i stan.
- De flesta som man känner i klubben har försvunnit och ersats med människor som inte känner en, på ett ställe där man förr kände alla och pratade med folk har man blivit en ensam ö som utbyter ett par ord med de personer man en gång kände.
 - Medlemsavgiften ligger på ca 1900 för en säsong, ingen studentrabatt...
 - Saker som man kunde göra på isen fungerar helt enkelt inte, ett mindre problem som kommer lösa sig med tiden, men dock jobbigt.
 - Det tar tid, tid som jag i de bästa av världar hade kunnat lägga på att plugga.

Oj, ja lite fördelar också kanske då
- Jag får träning, på fasta tider som är bra för min motivation.
- Jag kommer ut och träffar människor, något som händer allt mer sällan när man har barn...
- Jag kan syssla med något som barnen kan se upp till, Matilda har redan börjat tjata om att hon vill spela hockey, klart att hon ska få se farsan glänsa lite på isen :)

Väldigt tung negativ sida, men som sagt det är en sådan dag...

Kommentarer
Postat av: Mackan

Matilda ska bli fotbollsproffs, punkt! Får nog ta ett snack med henne snart

2008-10-14 @ 08:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0