Hockeykarriären del3 - Hockeyfest

Ja det var länge sen man var på lagfest. Var tom längesen jag var på fest nu. LIte statistik:
3e gången jag festade efter min fördelsedag i februari.
2a gången jag var ute hemma i stan i år.
1a gången jag var på lagfest sen...??

Vi öppnade kvällen med ett dyngpass på skridskor, vi skulle börjat 5 tränat stenhårt i 20 min och sen latjat i ca 20 min, det blev så atrt vi kom på is 17.10 köttade skridskor till 17.40 sen kröp alla av isen och in i omklädningsrummet för att knäppa första ölen. Det var inte fel kan jag säga.. En stor del av laget tog en bastu till ölen också, tills de blev utkörda av damlaget.. :-/
Vidare efter några öl till bowlinghallen för tacobuffe, mera öl och bowling. Vi vann inte.
Tillbaka till ishallen för att få i sig de sista medhevda ölen (ishallen ligger mellan bowlinghallen o stan) Förfest i ett svettig omklädningsrum med en skrålig stereo som musik =D
Sen skulle vi ner på stan, efter många vändor, fel taxi, en promenad med lagets 16åringar, och en pratstund inne på puben så bar det av till utestället i stan där de så klart inte tar kort i entren.. och varför skulle det finnas en bankomat i närheten när det finns en miljon på torget en halv km därifrån (lite överdrivet ;-)

Väl inne träffade jag många gamla bekanta, svägerskan o massa andra fulla människor. Blev en del fyllesnack om gamla tider och varför man inte träffas oftare. Sen bar det hem med en kebabrulle i handen.

Överlag, helt lyckad kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0